اولین بخشش و عنایت شما به فرزندانتان، انتخاب نام نیكوست. پیامبر اكرم (ص)
مرجع انتخاب نام فارسی

راهنمای انتخاب نام برای فرزند

#انتخاب_نام

فکر می کنید که وقتی فرزندتان را صدا می کنید چگونه به نظر می رسد: شنیدن آن خوب است یا خشن است؟ آیا با نام خانوادگی شما خوب هم آهنگ هست؟

نکته حائز اهمیت توجه به معنای اسم است، اینکه معنای منفی نام در آینده و  زندگی اجتماعی فرزندتان بسیار تأثیر گذار است. این برایمان مهم نباشد که به خاطر هم خوانی اسم با نام خانودگی یا تلفظ راحت اسم حتما پافشاری برای انتخاب نام داشته باشید.

بعضی از والدین فکر می کنند نام های طولانی تر با نام های کوتاهتر بهتر هم صدا می شوند ، در حالی که برخی دیگر برعکس فکر می کنند. و بعضی ها فکر می کنند ترکیب یک نام اول که به یک حرف صدادار با یک نام خانوادگی که با یک حرف صدادار شروع یا  ختم می شود ، معمولاً ایده خوبی نیست ، زیرا نام ها در کنار هم خوانده می شوند.

انتخاب اسم برای فرزند تان دشواری های مختص خود را به همراه دارد، مثلا انتخاب نام توسط بزرگان خانواده، اعتقاد به اینکه اسامی بزرگان خانواده روی فرزندانمان ما باشد، پیشنهاد اطرافیان و انتظارات والدین طرفین شرایط سختی را برایمان بوجود می‌آورد. انتخاب اسم روی فرزندمان که تازه به دنیا آمده، یک انتخاب بسیار مهمی است که تا آخر عمر با او همراه خواهد بود، پس در ادامه همراهمان باشید تا بهترین گزینش را داشته باشید.

برخی‌ها بسیار پیش از آنکه بچه‌دار شوند یا حتی ازدواج کنند، نام‌هایی را برای کودک‌آینده‌شان برمی‌گزینند.چنین جمله‌ای را لابد شنیده‌اید: «اگر روزی بچه‌دار شوم، اگر پسر بود اسمش را می‌گذارم… و اگر دختر بود… .» این نام‌ها گاه اسم هنرمندی است که شیفته‌اش هستیم، بعضی وقت‌ها نام دوستی است که رابطه خیلی نزدیکی با او داریم، گاه نام یک شخصیت مهم است یا… .

 گذاشتن اسم بزرگ خانواده بر روی فرزند

یکی از سنت هایی که بین خانواده های ایرانی جاریست انتخاب نام  پدربزرگ یا مادربزرگ ها روی نوزاد است.  نظر خانواده با گذاشتن اسم فرد فوت شده زنده کردن او در بین خاندان است. یا برخی با انتخاب  نام بزرگتری که در حال حیات است فقط به نشانه عشق و احترام به فرد متقابل این حرکت را می کنند.

نظرسنجی انتخاب نام

بعدی
قبلی
نظرسنجی انتخاب اسم

اگه بین چند تا اسم شک دارین، می تونین یه نظر سنجی بسازین و نظر دیگران رو درباره اسم هاتون متوجه بشین.

ایجاد نظرسنجی جدید لیست نظرسنجی ها

تمام آنچه که تاکنون برای شما گفته شد تنها بخشی از نحوه ی انتخاب اسم رایج بین خانواده هاست. کمک گرفتن از نام‌نامه‌ها یا فرهنگ‌های نام از روش های دیگر برای انتخاب نام فرزند است.  دلیل انتخاب این روش برای پدر و مادرها معنا داشتن اسم و همخوانی با نام اعضای خانواده ست. نام هایی هم به گوشمان می خورد  که با عنوان مد بین خانواده ها رایج هست. تا حال که علت مدشدن آنها مشخص نیست، اما افراد بسیاری در اطرافمان هستند که با همچین طرز فکری نام انتخاب می کنند.

روشهایی دیگر برای انتخاب نام

به این نکته توجه کنید که هنگام انتخاب نامی عجیب  تنها فرزندمان  در دوره کودکی بین همسالان تحت فشار قرار می گیرد. مدام مورد تمسخر قرار گرفتن کودکمان مطمعنا اثر منفی بر رفتار او دارد.

مسئله فوق حتی در زندگی اجتماعی او ادامه دار خواهد بود. انتخاب نامی باتلفظ یا معنای دشوار یا اینکه تلفظ سخت آن مجبور به تکرار مجددش باشد، یا اشتباه تلفظ توسط اطرافیان، حس ناخوشایندی به وی دست خواهد داد. همچنین اگر فرد نامی بسیار متفاوت داشته باشد، پرسش‌هایی که همه جا درباره معنای اسمش از او می‌شود شرایطی خسته‌کننده و ملال‌آور برایش به همراه خواهد آورد. جستجوی آنلاین معانی نام به راحتی می تواند به شما کمک کند تا ایده آل را برای کودک خود انتخاب کنید ، به خصوص اگر در یافتن احساستان نسبت به آن اسم مشکلی دارید.

پس حتما متوجه این باشید که این نام برای فرزندان مان است نه برای خود، پس حتما اسمی را برگزینیم که کودکمان را محتمل فشار نکند و نسبت به نامش آزرده خاطر نباشد.

یک: توجه به نوع نگارش با حروف انگلیسی

امروزه و در قرن جدید باید نامی را انتخاب کنیم که فردای زندگی اگر فرزندمان با آن اسم ایمیلی ساخته یا  اینکه بخواهد در شبکه های اجتماعی  عضو شود بتواند براحتی در این موارد اقدام کند. ناگفته نماند شاید ندانیم ۲۰ سال دیگر فرزندانمان با نام شان چه کارهایی خواهند کرد، اما حداقل می توانیم با توجه به شرایط امروز اسمی برایش انتخاب کنیم  که با حروف انگلیسی فقط به یک شکل نوشته شود. به عنوان مثال  HAMED از این لحاظ اسم مناسبی است. می توان برای مطمئین شدن از معنی و تلفظ اسم به انگلیسی، اسم مورد نظر را در یکی از وب سایت های مرجع انتخاب اسم فرزند به زبان انگلیسی مانند BabyNames.com و myCuteName.com و NameBerry.com جستجو کرد.

دو: نام دو بخشی

بعضی نام ها بر خلاف ظاهر کوتاهی که دارند، تعداد بخش های زیادی داشته و نام های بلند محسوب می شوند. اما بعضی اسم هابخاطر تلفظ سخت اسمشان شکسته شده و بصورت مخفف تلفظ می شوند. مانند نام محمد و ابراهیم که اسمهایی سه بخشی هستند متاسفانه ممد و اِبی تلفظ می شوند. این نوع صدا زدن های ناقص تلفظ نوعی بی احترامی است. این مواردی است که فی الواقع  در جامعه امروزی دیده می شود.

نام های تک بخشی در بسیاری کشورها رایج است مانند جک. اما در کشورمان کوتاه ترین نام ها دوبخشی است، مانند لیلا.

سه: متناسب بودن با نام خانوادگی

شاید اگر بخواهیم نام فرزند را با نام خانودگی یمان هماهنگ کنیم دشوار باشد اما امکان پذیر است. بنابر مطالعات حتی  اگر امکانش باشد می توانید با یک یا چند حرف مشترک بین نام و نام خانوادگی هم آوایی ایجاد کنید. مهم نیست حروف مشترک بی صدا یا صدا دار باشند.

چهار: الگوبرداری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی نام ها چقدر می توانند در شکل گیری شخصیت افراد تأثیر داشته باشند. مثلا کسی که نامش علی است در دوران زندگی نسبت به داستان زندگی امام علی(ع) توجه بیشتری داشته و آن را بهتر حفظ می کند.

پنج: تصمیمی برای آینده

در زمان انتخاب باید به این نکته توجه داشت که به این امر را مدنظر قرار دهیم برخی نامهای پراستفاده ی ملی و مذهبی هرگز قدیمی نشوند اما اکثر نامها چنین ویژگی ای ندارند.  نام های قدیمی هرگز برای فرزندان امروزی مناسب نیست. در انتخاب اسم فرزندمان باید به فردای زندگی او توجه کنیم.

ممکن است بزرگ خاندان خانواده ها اصرار بر اسمی داشته باشند که بسیار قدیمی است. در این صورت شما می توناید با کمال احترام آنها را متقاعد کرده که در جامعه امروزی این ممکن است مناسب نباشد.  در انتخاب نام های امروزی از جوانان بیشتر کمک بگیریم و با مشورت با آنها نام فرزندمان را انتخاب کنیم.

یکی دیگر از معضلات این تفکر اشتباه ست که اگر کسی اسمی که ما آن را دوست داشتیم چند ماه قبل بروی فرزندش گذاشته دیگر آن را از لیست انتخابی خود حذف خواهیم کرد تا  طرف مقابل فکر نکند که تقلید کردیم. هیچ گاه مواردی حاشیه ای را در انتخاب اسم مدنظر قرار ندهیم.

مشاوره انتخاب اسم

من پرهام هستم، اسم فرزند اول ما پویا هست و اسم های بردیا، پدرام و پارسا رو دوست داریم.

برای دختر آیندم چه اسمی بذاریم خوبه؟


پیشنهاد نام نیکو برای شما:

دوست دارین نام نیکو به شما هم اسم پیشنهاد بده؟
پیشنهاد اسم

 

شش: نامفهوم بودن اسم فرزند

نام هایی که تکراری ست یا با تلفظ سختی  همراه هستند  یا در مقابل برخی آنقدر غریب هستند که وقتی شنیده می شنود بنظر بسیار عجیب است که سوالات زیادی در مورد تلفظ و معنای اسم را به دنبال دارد.  مت.جه این موضوع باشیم که گاهی در هنگام پیدا کردن نام های آنقدر سختگیری میکنیم که حاصل تلاشمان دستیابی به نام هایی است که از دید دیگران عجیب و مسخره به نظر می رسند. کاری نکنیم که با  گذاشتن نام های خارجی و عجیب بخواهیم محیطی متمایز و سخت را برای کودکمان بسازیم. حتی گاهی نمی شود که متوجه شویم این نامی پسرانه هست یا دخترانه. پس بیاید هنگام انتخاب اسم حد اعتدال را رعایت کنیم.

نام هایی که باعث موفقیت فرزندتان خواهد شد.

  • انتخاب نکردن نام هایی با تلفظی سخت

انتخاب یک نام موفق تلفظ راحت آن است. از این نظر حائز اهمیت است که هنگام صدا کردن اسم زبان براحتی بچرخد و هنگام صدا کردن توسط دیگران شکسته نشود. انتخابی اسم کوتاه و ساده را مدنظر داشته باشید. با شنیدن یک نام نباید احساس ازدحام و درهم و برهم بودن به فرد دست دهد یا تلفظش برای دیگران نامی با احساس درهم بودن و شلوغ بسیار بد است. حواستان باشد که آهنگ تلفظ نام ها بسیار ساده و طبیعی باشد و در انتخاب اسم ها ی ترکیبی امروزی زیاده روی صورت نگیرد.

  • هم آوایی نام و نام خانوادگی

اگر امکان دارد اسمی برای فرزند انتخاب کنید که هم آوایی با نام خانودگی او داشته باشد.  اهمیت این موضوع هنگام تلفظ اسمش در موقعیت های مختلف مانند مدرسه، محل کار و حتی هنگام ازدواج،  به علت هم آوایی در کنار نام خانوادگی  فرزندمان دیده می شود.

  • همخوانی اسم با میراث خانوادگی

هماهنگی نام کودک با پیشینه تاریخی خانوادگی از جهت هم خوانی بسیار از اهمیت ویژه ای برخوردا است. توجه به محل تولد و زادگاه تان و همچنین موقعیت جغرافیایی برای همخوانی نام مهم است.

  • توجه به نام خواهر و برادرهای کودک

فکر کردن در مورد هم خوانی اسم فرزندان خیلی مهم است از آن جهت که حس تعلق به کانون گرم خانوادگی را بوجود می آورد. اینکه فرزندان اسمی هم آهنگ داشته باشند  حس خوبی بینشان ایجاد می شود و وابستگی را پایدار خواهد کرد.

  • انتخاب نکردن اسم های تجاری

گذاشتن این گونه نام ها اصلا خوب نخواهد بود و حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که انتخاب اسما شرکت یا نام تجاری بسیار میتوانداثراتی سوئ داشته باشد. برخی افراد با تفکری اشتباه که با انتخاب نام برندی موفق موفقیت را برای فرزندشان به ارمغان می آورد این گونه نام ها را برای آنها انتخاب می کنند.

بیاد داشته باشید که انتخاب نامی نادرست میتواند آینده ای مشکل آفرین را برای فرزندان مان به ارمغان آورد.

  • به خاطر داشته باشید که فرزندمان همیشه کودک نمی ماند

اسمی که تمام طول عمر همراه فرزندماست پس از اهمیت والایی برخوردار است.  نباید اسمی گذاشته شود که کودکانه و شیرین بنظر برسد چون این گونه اسم ها کودک را دچار مشکل خواهد کرد. مشکلاتی که ممکن است اثراتی منفی بر روی فرزندان مان داشته باشد. اسمی بگذارید که  متناسب با سن بزرگ سالی او هم باشد. اگر دوست داشته اید که با نامی شیرین اورا خطاب کنید میتوانید اسمش را شکسته یا بالقبی بامزه اورا صدا بزنید. تدر هنگام انتخاب نام فرزندتان را در موقعیت شغلی و حرفه ای قرار دهید یا اینکه هنگام ارائه به مشتری تصور کنید.

  • اگر تردیدی در انتخاب اسم فرزندتان دارید ، حذفش کنید

احساس خوب به همراه انتخاب اسم بسیار حائز اهمیت است به این دلیل که مطمعن باشید فرزندتان هم در آینده همچنین احساسی نسبت به اسم خود خواهد داشت. مطمعن شود نامی که برگزیدید حتما از هرچیز منفی بدور باشد. مثل بی معنی بودن، سخت تلفظ شدن و عجیب و غریب بودنش. 

  • اهمیت توافق  پدر و مادر در انتخاب اسم

اگر شوهرتان نامی را که برای کودک خود انتخاب کرده اید را دوست ندارد ، قطعاً باید در مورد این موضوع بحث کنید. فقط به این دلیل که شما مادر هستید به معنای این نیست که می توانید نام کودک خود را انتخاب کنید. والدین به معنای مشارکت است و هرکدام از شما نظری دارد. نامگذاری کودک شما کاری است که شما و شریک زندگیتان باید با هم انجام دهید و هردو توافقی بروی اسم فرزندتان داشته باشید.


نامگذاری کودک شما یک اتفاق مهم در زندگی مشترکتان هست و سزاوار بررسی دقیق است. متأسفانه ، بسیاری از والدین این موارد را مدنظر قرار نمیدهند و براحتی از کنار این موضوع به این مهمی می گذرند و به همین دلیل است که بسیاری از کودکان و بزرگسالان والدین خود را به دلیل نامگذاری چنین نامهای عجیب سرزنش می کنند. پس یا انتخابی درست نامی درخور و شایسه برای فرزندتان انتخاب کنید.

نام های ترکیبی

نقد و بررسی

user
روح اله
25 فوریه 2020 در 11:43 ب.ظ

سلام.
اسم دختر که به طاها و آیسا بیاد

admin
نام‎‌نیکو
25 فوریه 2020 در 11:56 ب.ظ

سلام
این اسم ها به طاها و آیسا میاد :
طهورا، طاهره، اطهر، تارا
آیسانا، آیسل، آیسن، الیسا، شمیسا، نکیسا، آویسا، آریسا

admin
آیسان گرامی نژاد
16 آوریل 2020 در 3:09 ب.ظ

سلام. اسم دختر من روناک هست و باردارم یه اسم پسر که به روناک بخوره؟

user
نام‎‌نیکو
17 آوریل 2020 در 1:04 ب.ظ

مناک و فرناک به اسم روناک میخورن

admin
رجبیان
5 مارس 2020 در 6:41 ب.ظ

سلام اسم دختر که حروف ابجدش به سعید و ندا بخوره؟؟!

admin
نام‎‌نیکو
5 مارس 2020 در 7:03 ب.ظ

سلام دوست عزیز

عدد ابجد سعید ۱۴۴ هست
عدد ابجد ندا ۵۵ هست

اسم های دیگه ای که عدد ابجد ۱۴۴ دارن شامل : سولمازفهمیدهفوژان

اسم های دیگه ای که عدد ابجد ۵۵ دارن شامل : نداماهدهمدیادناجانالیدیامهیآبانا

توی صفحه نام ها میتونید بر اساس فیلتر های سمت راست بر اساس ابجد هم اسم ها رو فیلتر کنید

admin
بهار
28 آوریل 2020 در 6:47 ب.ظ

اسم پدر و مادر باید ابجدش با فرزند یکی باشه؟ من جور دیگه ای شنیدم جمع ابجد مادر و فرزند تقسیم بر ۱۲ باید باقی مانده ش ماه تولد نوزاد باشه ؟؟؟

admin
آیدا جهانی مقدم
14 آوریل 2020 در 3:17 ب.ظ

سلام ایا اسم ایدا رو میشه به انکلیسی aida نوشت؟ و آیا با حروف ابجد مهدی و مهین همخوانی دارد؟

admin
نام‎‌نیکو
2 می 2020 در 8:44 ق.ظ

ابجد آیدا ۱۶ هست
ابجد مهدی ۵۹ و ابجد مهین ۱۰۵ هست.

admin
زینب
30 آوریل 2020 در 3:56 ب.ظ

سلام لطفاً اسم دختر ک ب اسم نرگس بیاد ممنون

admin
نام‎‌نیکو
2 می 2020 در 8:42 ق.ظ
admin
طهورا
4 می 2020 در 4:05 ق.ظ

اسم دختر اولمون طهورا هستش….
برا دختر دوممون بین صبورا . ثمین . نورا
پیشنهادتون؟؟؟

admin
نام‎‌نیکو
4 می 2020 در 11:13 ب.ظ

صبورا و نورا، به طهورا میاد

admin
ازاد فاتح
8 می 2020 در 3:35 ب.ظ

نورا قشنگتر هست

admin
ازاد فاتح
8 می 2020 در 3:34 ب.ظ

اسم دختر و پسر که به سامی بیاد

admin
محمد
19 می 2020 در 3:28 ب.ظ

سلام اسم های دختر زیبا بی نظیر کمیاب باشد که به فامیلی علیزاده مچ باشند و حسابی جور باشند تشکر

admin
نام‎‌نیکو
20 می 2020 در 5:16 ب.ظ

سلام دوست عزیز
انتخاب اسم خیلی به سلیقه شما مرتبط میشه
پیشنهاد ما استفاده از صفحه جستجوگر اسم توی سایت هست.
به این آدرس مراجعه کنید و با استفاده از فیلترهایی که موجود، از بین حدود ۶۰۰۰ تا اسم، اسم دلخواه خودتونو پیدا کنید:

nameniko.com/names

admin
نام‎‌نیکو
20 می 2020 در 5:24 ب.ظ

مثلا از بخش فیلترها، گزینه “دختر” رو کلیک کنید تا فقط اسم های دخترونه رو بیاره.

بعد میتونید یکی از برجسسب ها رو انتخاب کنید: مثلا “شیک و باکلاس” رو انتخاب کنید و اسم هایی که میاره رو مشاهده کنید.

همچنین می تونید اسم های دلخواهتونو براس اساس بخشی از اسم یا معنیش جستجو کنید
مثلا اگه میخواین اسم بچتون به معنی بی نظیر باشه، کافیه این کلمه رو توی معنی اسم نویسید تا سایت جستجو کنه و همه اسم هایی که توی معنیشون بی نظیر هست رو بیاره

من برای شما توی بخشی از نام، علی نوشتم، و گفتم دختر باشه، برای اینکه به اسم علیزاده بیاد
اسم هایی مثل : علیما علیزاده یا علیا علیزاده اسم هایی هست که به فامیلیتون میاد

admin
مامان دوقلوها
28 می 2020 در 1:18 ق.ظ

سلام اسم دختر و پسر دوقلو که به مهرداد و نیایش بیاد

admin
ایمان
4 ژوئن 2020 در 1:46 ق.ظ

فایلی در قالب مثلا ورد یا اکسل ندارید همه اسامی داخلش باشه؟

admin
نام‎‌نیکو
4 ژوئن 2020 در 11:01 ق.ظ

سلام
به صفحه جستجوی نام ها برید، اونجا میتونید هر اسمی که بخواید رو جستجو کنید، فیلتر های مختلفی هم داره ، که راحت تر میتونید به اسم دلخواهتون برسید

admin
فهیمه رجبی پور
7 ژوئن 2020 در 8:06 ب.ظ

سلام اسم دختر که به امیرطاها بیاد. فامیلی کوثری فرد هست.ممنون میشم راهنمایی کنید.

admin
فهیمه رجبی پور
13 ژوئن 2020 در 2:24 ق.ظ

اسم دختر که به امیرطاها بیاد؟

admin
سحر
13 ژوئن 2020 در 2:48 ب.ظ

اسم دختر و پسر که به سحر و مجید بخوره

admin
یا رفیق من لا رفیق له
17 ژوئن 2020 در 5:11 ب.ظ

اسم دختر که به زهرا بخوره؟
و اسم پسر که به یاسین بخوره؟

admin
نیما
26 ژوئن 2020 در 4:47 ب.ظ

سلام
اسم پسرم نیک هست و پسر دومم هم به زودی بدنیا میاد، یه اسم پیشنهاد میفرمایید که همه ویژگی‌های نیک رو داشته باشه
مثل با نون شروع بشه و معنیش معلوم باشه و هم فارسی هم انگلیسی باشه
ممنون

admin
سحر
1 جولای 2020 در 9:59 ب.ظ

اسم پسر ک ب آنلی بیاد؟؟

admin
Hadis
24 جولای 2020 در 2:08 ب.ظ

سلام.وقتتون بخیر.اسم پسری که به دیاکو و حدیث بیاد رو به من پیشنهاد میدید؟!

admin
معصومه
28 جولای 2020 در 3:21 ق.ظ

اسم دختر میخوام که به امیر ارسلان و امیر اردلان بخوره. ممنون از راهنماییتون. ⚘

admin
فاطمه
1 آگوست 2020 در 5:14 ب.ظ

سلام اسم الینا قشنگه؟ ریشه اش فارسیه یا عربیه؟؟؟ هرجا یک معنی نوشته، معنیش چی میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
ترکیب الینا یعقوبی قشنگه آیا؟

admin
نام‎‌نیکو
2 آگوست 2020 در 9:12 ق.ظ

سلام، بله اسم قشنگیه
اینجا میتونید بیشتر درباره اسم الینا مطالعه کنید : معنی اسم الینا

admin
مصطفی
2 آگوست 2020 در 10:45 ق.ظ

ما بین اسمهای نیکان نامدار و پندار موندیم
لطفا کمک کنید انتخاب خوبی داشته باشیم

admin
نام‎‌نیکو
2 آگوست 2020 در 12:23 ب.ظ

سلام
توضیحات هر اسم رو براتون میفرستم
اگه با معنی هر سه تاش موافق بودید، ببینید کدومش به فامیلیتون میاد ، یا اگه بچه دیگه ای دارید ( یا در آینده میخواید داشته باشید) به اون هم فکر کنید
معنی اسم نیکان
معنی اسم نامدار
معنی اسم پندار

admin
صالح
11 آگوست 2020 در 11:46 ق.ظ

من اسم دخترم مریم و پسرم علیرضا ، اسمی که به مریم و علیرضا بخوره چیه؟ مرسانا یا مهر سانا هست ولی تو لیستتون نیست.

admin
نام‎‌نیکو
11 آگوست 2020 در 3:26 ب.ظ

سلام
بله، متاسفانه نداریم این اسم ها رو
انشالله به زودی در سایت قرار میدیم.

admin
دارابی
16 آگوست 2020 در 8:56 ب.ظ

سلام وقت بخیر اسم بهنسا ( به معنی بهترین زن) که ترکیب ایرانی و عربی هست وجود داره؟ و اینکه ثبت احوال به این اسم برای دختر شناسنامه میده ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

admin
نام‎‌نیکو
17 آگوست 2020 در 4:23 ب.ظ

سلام
این اسم توی سایت ثبت احوال وجود نداره، ولی باید بپرسید که میشه این اسم رو گذاشت یا نه ( بعضی از اسم ها توی سایت ثبت احوال نیستند، ولی میشه گذاشت)

admin
مژده سليم پور
25 آگوست 2020 در 2:52 ب.ظ

سلام
اسم پسرانه که به موسی و مژده و موژان بیاد لطفا

admin
باران
29 آگوست 2020 در 12:06 ق.ظ

اسلام اسم دختر و پسر که به سهیلا و سجاد بخوره ممنون میشم اگه بگید

admin
مامان گل پسر
31 آگوست 2020 در 4:25 ب.ظ

سلام یه اسم پسرونه که به مهین و نوری بیاد یا با ین تموم بشه ؟

admin
حامد
6 سپتامبر 2020 در 10:29 ب.ظ

امکانش هست اسم هایی که ابجد اونا ۱۳۰ هست رو برام بفرستید.

admin
نام‎‌نیکو
6 سپتامبر 2020 در 11:31 ب.ظ

سلام
بله حتما ( توی صفحه انتخاب نام برید، میتونید از فیلتر ها استفاده کنید)

این اسم ها ابجدشون ۱۳۰ هست »

نگین، محمد یحیی، سپیناز، سلم، علی هادی، مطیعا، یحیی‌ محمد

admin
مامان سام
7 سپتامبر 2020 در 11:31 ق.ظ

سلام لطفا اسم دختر که به سام بخوره

admin
سارا
15 سپتامبر 2020 در 10:29 ب.ظ

سلام یه اسم دختر و پسر بفرمایید که به آرش و سارا بخوره

admin
کدوری
17 سپتامبر 2020 در 2:26 ق.ظ

سلام‌اسم پسر و دختر که به فاطمه و محمدجواد بیا و به فامیلی احمدی

admin
پیمان
20 سپتامبر 2020 در 2:43 ق.ظ

سلام یه نام دختر و پسر بگید که به پیمان و سارا بخوره

admin
پویان
10 اکتبر 2020 در 1:27 ب.ظ

سلام.اسم پسر که به لیلی و پویان بیاد لطف کنید چندتا معرفی کنید.سپاس

admin
حجت ازاد
15 اکتبر 2020 در 5:31 ب.ظ

اسم دختر وپسر که به فاطمه نورا بیاد

admin
ناشناس
25 اکتبر 2020 در 2:01 ب.ظ

سلام
اسم دختر که به محمد حسین بیاد و زیبا باشد

admin
پیمان
1 نوامبر 2020 در 12:44 ب.ظ

اسم پسر که به آریا بیاد؟